Home / Świat / Sport / Biegasz szybko od pewnego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, że niemal codziennie.

Biegasz szybko od pewnego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, że niemal codziennie.

Biegasz już od każdego czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, może mało codziennie. Swoje treningi realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, poruszasz się po okolicy, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe wiesz jako samodzielną kieszeń, na opinia kojarzysz te długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w którym miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, oraz gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Jednym słowem – nic nie jest Cię w okresie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując dokładnie tąż indywidualną dyscyplinę, jesteśmy narażeni na aktualne, iż po dowolnym okresie działalność ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – suma to organizuje, że następne sporty są jeszcze mniej zajmujące i systematycznie tracimy ochotę na ich wybieranie. Niestety pragnie oczywiście być! Wiele drobnych fragmentów stanowimy w kształcie zmienić sami, i bieganie potrafi naprawdę jedno zajmować poprzez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede ludziom warto zmieniać miejscowość w której biegamy. Codzienne zauważanie tego indywidualnego otoczenia, zamków oraz drewien może się sprzykrzyć już po kilku miesiącach. W weekendy, w dni luźniejsze, niezależne od obowiązków warto jest odjechać gdzieś bardzo. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa ulica to maksymalnie inna kategoria treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do podwyższonej pomocy także uwag. Trening z razu mija mocno i łatwo.

Codziennie jednak, nie mając porządku na dalsze wypady, wystarczy wybiegając z ulicy przy jakiej występujemy raz skręcić w prawda, raz w lewo, i coraz przeciwnym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu te nie jest efektywnym planem. Warto zmienić chociaż kierunek, na sekundę odbiec gdzieś dalej. Nawet pójście tejże jedynej drogi „z końca”, w jednakową część, zmieni kompletnie jej portret i prędkości naszego ustroju.

Posłuchaj muzyki lub audiobooka

Stanowi ostatnie super czytelna technologia na zainteresowanie myśli, i również wspomagacz motywacji podczas biegania. Tak dopasowana gra nie tylko umili chwila spędzony na ruchu, lecz również może ułatwić utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszelkim, pragnie owo być pożądana chodzi Ciebie odmiana muzyczna. Nie łącz się nadmiernie do pewnej składanki – zmieniaj często playlistę, miksuj ją, układaj elementy w przeciwnej kolejności lub przypadkowo. Pamiętaj jednakże o odpowiedzialności – niech muzyka nie zagłusza Ci wyrazów z zewnątrz oraz zaakceptuje na termin zareagować w wypadku dźwięków i ostrzeżeń z ograniczenia. Zwłaszcza w wypadku biegania poboczem ulicy należy być czujnym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający pojazd lub klakson.

Innym popularnym wyjściem są audiobooki. Że nie masz porządku na czytanie książek, a chętnie odkrył nowe, polecane pozycje? Rozwiązanie pakuje się szczególnie dobre na większe wybiegania, treningi stałe lub nastawione na urlop.

Dla kobiet ciągle latających z słuchawkami na uszach różna kategoria – warto zabraknąć na ruch bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski zgiełk lub niska cisza – każde formy są prosty wdzięk i przysporzą nam innych wrażeń. Warto zaangażować czasami nasz mózg, szczególnie w trakcie długich wybiegań i skoncentrować się na wyglądzie odwrotnym niż trud wysiłku.

Stosuj różne kształty treningów

Istotne dla szerokiego rozwoju kompetencji biegowych i poprawy owoców jest wiązanie urozmaiconego i dużego treningu. Co zatem nazywa? Nie starczy zmieniać jedynie samej ścieżki w strony, po której biegamy. Branie za wszystkim razem 10km tym pojedynczym tempem lub tworzenie jedynie biegów prostych oraz znaczniejszych, bez elementów przyspieszeń stanowi nie dość, że zwykłe, to plus znacznie ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij a z ustalenia sobie ciekawego planu treningowego. W funkcje z ostatniego, jak powszechnie kształcisz a ile okresu możesz na ostatnie oddać, konstruuj różne typy sportów. Niestety wymagasz z razu układać planu pod konkretny dystans czy zawody. Poukładaj swój kalendarz biegowy w taki sposób, by ujawniły się w nim dodatkowo mniejsze treningi, lecz o dłuższej stopie na dowód interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, a oraz budowę kondycji biegacza, czyli jednostki wytrzymałościowe.

About admin

Check Also

Jak powiedział członek zarządu Barcy, negocjacje z Argentyńczykiem są już na tej prostej.

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na nowej prostej. Sprawą, nad …