Home / Bez kategorii / Gry przeglądarkowe jako element obyczajowości

Gry przeglądarkowe jako element obyczajowości

gry komputerowe Wzrost i popularyzacja gier internetowych nie pozostały bez wpływu jeszcze na międzynarodową gospodarkę. Z roku na rok jeszcze popularniejsze ilości wybierane są na wykonywanie „rozrywki elektronicznej”, kiedy i uzyskiwane są z niej jeszcze popularniejsze zyski. Zalicza się, że już zyski ze sprzedaży gier wynoszą około 20 miliardów dolarów rocznie, a budżety pojedynczych tytułów dochodzą do kilkudziesięciu milionów dolarów. Do tych cen doliczyć należy jeszcze dochody z zakupu sprzętem do wykonywania, takim jak konsole czy komputery. Nie raz przecież bywa, że komputer, mimo swojej wielofunkcyjności, kupowany jest blisko jedynie w kierunku występowania na nim. Dodatkowo, w przypadku tych najczęstszych gier sieciowych, producent zarabia nie dopiero na sprzedanych kopiach gry, ale pobiera opłaty również za granie, zwykle w postaci comiesięcznego abonamentu. Gracze z wszystkiego świata kojarzą się w swoiste społeczności, grupujące głównie fanów konkretnego tytułu. Najczęstszym i praktycznie prostym sposobem przedstawiania się takich graczy między sobą jest Internet. Swoją wymarzoną, to akurat gry sieciowe, czyli rozgrywane m.in. przez Internet, są obecnie niezwykle znane, a toż około nich gromadzi się najwięcej graczy. I choć początkowo, kiedy Internet był również nowością, granie po sieci było działaniem niszowym, to akurat w każdej chwili w wirtualnych internetowych światach dostają się miliony graczy, i zwłaszcza w poszczególnej grze jest naraz nawet do 300 000 osób! Dla miłośników poszczególnych gier organizowane są różnorodne spotkania, zwykle przybierające postać rozgrywek, od regionalnych aż po międzynarodowe, na jakich nagrody sięgają setek tysięcy dolarów. Co więcej, w wirtualnych światach gracze zdobywają nowe „wirtualne dobra” „może wówczas żyć bohater, jakim dany gracz wykorzystywał przez wiele godzin, przez co bronił się on bardzo potężny, pewno zatem stanowić każdy pojedynczy przedmiot, który w świecie gry wybierany jest wyjątkowo rzadko, w celu, zależnie z gry, mogą toż żyć materiały do budowy wirtualnego królestwa, czy te jedno królestwo jako takie. Aby w świecie gry wpisać w posiadanie wysoce wymienionych „towarów”, trzeba zazwyczaj poświęcić dziesiątki, a nawet setki godzin na ich otrzymywanie. Znacznie łatwo jednak pojawili się chętni, którzy woleli zapłacić określoną ilość, a z razu dostać upragniony przedmiot, niż godzinami poszukiwać go w świecie gry. Tak powstał handel wirtualnymi dobrami, czyli sprzedawanie wirtualnych przedmiotów za prawdziwe pieniądze. I choć początkowo istniały więc jedynie pojedyncze przypadki, to dzisiaj praktycznie w dowolnym internetowym serwisie aukcyjnym, znaleźć można mnóstwo podobnych ofert. A zainteresowanych nie brakuje. W Polsce ceny takich przedmiotów przylegają do kilkudziesięciu złotych, jednakże w USA często nawet do kilku tysięcy dolarów (Godlewski, 2005). Tak więc konsekwencje ekonomiczne posiada nie tylko praca i sprzedaż gier, ale i ich użytkowanie. Pojawił się nawet nowy zdalny zawód, tzw. „chiński farmer” (nazwa dostała się stąd, że część takich „farmerów” płynie z Chin i Korei Południowej) – jest wówczas świadomość, która sprawia stałą pensję za granie w konkretną grę i znajdowanie w niej ważnych wirtualnych przedmiotów, by później zleceniodawca mógł też problemy sprzedawać.

About admin

Check Also

Kilka faktów na motyw chelatacji

Chelatacja zdobywa w Polsce coraz popularniejsze skupisko zwolenników. Forma ta zwykle grana istnieje w działaniu …