Home / Bez kategorii / Jak rozpocząć morsowanie?

Jak rozpocząć morsowanie?

plywanie Na kontakcie musisz znać, że pomimo różnych zabobonów w zakresie zajścia w trudnej wodzie – to wszelki duży człowiek, nawet mały jak szczypiorek, może bez większych trudności spędzić kilkanaście chwili w wodzie o temp. tylko 1°C i wciąż bawić się dobrym zdrowiem.
Bądź odpowiedzialny stanu naszego dobra, gdyby masz pewne wątpliwości warto skonsultować z lekarzem swoje systemy pływackie. Pływaj wyłącznie w znacznych akwenach – dzięki temu zapobiegniesz niespodzianek połączonych z głębokością wody czy przeszkodami pod jej powierzchnią.
Daj sobie nadzieje na środek – miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, być drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Zabieraj na ruch w siłę „naładowany” telefon komórkowy, tak żebym mógł ewentualnie wezwać pomoc – pamiętaj bateria telefonu na mrozie o wiele szybciej się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w jakim planu również o jakiej powinieneś wrócić. Pływaj w otoczeniu tzn. w większej części pływaków i/lub przy udziale osoby towarzyszącej na końca. Jeżeli w wodzie jesteś jedyny warto wyposażyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, jaka w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił pomoże Ci utrzymać się na przestrzeni wody.
Podczas pływania kiedy również zanurzania się, jako objaw niepożądany może spotkać skurcz mięśni. Z zasady podnosi on mięśni łydki i mięśni uda, a gra spośród nim liczy na rozciąganiu spiętego mięśnia do momentu ustania bólu (w wypadku ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki – należy wyprostować nogę i palce stopy zachęcać do piszczela. Skurcz uda – powinno się zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo zetknęły się, a potem starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu jest znacząco wielkie (w przypadku jak musisz też dopłynąć np. do końca nie pracuj daną kończyną chociaż ją holuj).
Co chodzi zabrać ze sobą? Ubranie wierzchnie – na trening udaj się w ciepłym, ale luźnym stroju, takim który gwarantuje umiejętność i siła rozebrania i ubrania, działa to jednocześnie skarpet. Plecak (czy torba fizyczna albo nawet reklamówka) w jakim dostarczać będziesz sytuacji potrzebne do pływania. W przypadku plecaka czy torby sportowej nakładaj na prostotę rozwiązań tzn. dużo i szybko zakładające się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, które będzie trudno obsługiwać „zdrewniałymi” z zimna rękoma. Ręcznik musi znacznie dobra chłonąć wodę – po wyjściu pływak powinien już się osuszyć przykładając ręcznik w wilgotne miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie – wychłodzona postać z reguły piecze, więc pocieranie spotęguje to poczucie. I tak jest urządzić się w szlafrok, który wchodzimy zaraz po odejściu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody również będzie tworzył barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy stanowi bardzo pozytywny lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy już po wyjściu z wody, aby chronić nogi przed przemrożeniem i zabezpieczyć je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można dostać specjalistyczny pokrowiec na włożenia w zakładzie sportowym) – w razie opadów deszczu bogata w nim schować ubrania, buty, itp. Termos – z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze zezwalającej na swoje spożycie po wyjściu z wody, przyśpiesza to proces powrotu do odpowiedniej temperatury ciała. Bezpośrednio przed jak a po zakończeniu z wody nie można spożywać alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod postacią co robi szybszą utratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu jest wyjątkowo złudny. Zegarek ze stoperem – pragnie być wodoodporny a wcale elektroniczny. Wodoszczelność winna stanowić oznaczona co kilka symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co mówi ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka dużo z tworzywa sztucznego, a koperta jak najchudsza, by jej kształty nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni – kąpielówki; kobiety – kostium kąpielowy, okulary pływackie – warto także zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje racji, czepek silikonowy w liczb dwóch szt. zakładany sam na drugi lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda tocząca się do uszu daje znaczny dyskomfort, też może zawierać zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, jeśli ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (z ostatnim iż nie stanowi on koniecznością). Znajomość temp. wody uzna Ci na odkrycie swojej krzepy na zimno – po kilkunastu treningach śmiało można zrezygnować z dokonywania pomiaru temp. wody. Że zdecydujesz się na budowanie pomiarów temp. to przygotuj sobie praktyczny i popularni termometr akwariowy i kończ pomiaru jeszcze tym tymże instrumentem – przy stosowaniu różnych termometrów nie będziesz tworzyć żadnego punktu odniesienia, ponieważ błąd pomiaru standardowego termometru to + – 2°C (przykładowo pierwszy zawyżał o 2°C, drugi zaniżały o 2°C a teraz jesteśmy różnicę 4°C, a owe 4°C w wodzie to kolosalna różnica). Należy też zaznaczyć, iż nie ma celu inwestować w drogie termometry – dokładny i odpowiednio skalibrowany termometr to koszt co kilka kilku stówek.

About admin

Check Also

Kilka faktów na motyw chelatacji

Chelatacja zdobywa w Polsce coraz popularniejsze skupisko zwolenników. Forma ta zwykle grana istnieje w działaniu …