Home / Moda / Zdrowie / Nie o męczyć się na siłowni, ponieważ zbyt duży wysiłek fizyczny może być zgubny pomysł na serce.

Nie o męczyć się na siłowni, ponieważ zbyt duży wysiłek fizyczny może być zgubny pomysł na serce.

Lekarze ostrzegają, że jedynie mała ilość sportu stanowi dla nas dobra. Aktywność, która przez wielu postrzegana jest za receptę na długowieczność, w nadmiarze może przyczynić się do rychłej śmierci.

Zdaniem lekarzy, chociaż regularne ćwiczenia o średniej intensywności, takie jak jogging, są odpowiednie dla organizmu ludzkiego, w sporcie łatwo o przesadę. Po analizie licznych badań, łączących się na zdrowiu biegaczy, sprawdzili oni, że odpowiednio dawkowana aktywność fizyczna działa na zdrowie i długość działania w dodatni sposób. Jednak biegając zbyt szybko, pokonując zbyt długie dystanse i stając aktywnym przez zbyt wiele lat, pracownik może nieumyślnie przyspieszyć własną śmierć.

Wyniki badania wykonanego przez amerykańskich kardiologów i zapalonych biegaczy zaprezentowały się na łamach magazynu. Tym, którzy preferują treningi o wysokiej klasie, autorzy doradzają ograniczenie ich długości do 30-50 minut dziennie. Bieganie maratonów nie winno stanowić zabiegiem na budowanie kondycji – podobny dystans można wziąć raz na każdy czas albo wręcz raz w utrzymaniu – zapewniają specjaliści. Wysoki wysiłek fizyczny zachowujący się dłużej niż 1-2 godziny może prowadzić uszkodzeniami serca, powodując rozciąganie, nadrywanie i zabliźnianie się jego tkanek, co zwiększa ryzyko niebezpiecznych zaburzeń rytmu serca.
Nowe badania dostarczają podobnych wyników. Przedstawiają one, że sport, także jak wiele funkcji w polskim działaniu, powinien być robiony z umiarem. Pierwsze z tych badań przeanalizowało stan zdrowia ponad 50 000 osób nieprzekraczających 30 roku życia, w ostatnim 14 000 biegaczy. Ukazało, że aktywni fizycznie uczestnicy obarczeni stanowili o 19% niższym ryzykiem śmierci niż nowi badani. A po dokładnej analizie naukowcy zauważyli, że korzyści zdrowotne dotyczyły jedynie tych ról, które biegały od ok. 8 do 30 km tygodniowo. Młodzi ludzie chcący dłuższe przebieżki nie ubiegli w idealniejszej formy niż osoby bierne fizycznie. Co więcej, okazało się, że największa szybkość ruchu to ok. 10 km/h. Korzystnie na odległość działania nie wpływa także sport uprawiany codziennie – biegać powinno się od 2 do 5 razy w tygodniu – zapewniają autorzy badania.

Tymczasem, jak zapewnia profesor z Londynu, sportowcy w średnim wieku, którzy uprawiali sport przez wiele dziesiątek lat, obarczeni są podwyższonym ryzykiem arytmii serca. Jak podaje, wystąpienie migotania przedsionków jest obok nich pięciokrotnie bardziej prawdopodobne niż u kobiet, które stronią od wysiłku fizycznego. Z doświadczenia wynika, że na wspomnianą przypadłość jest aż 40% byłych sportowców. Szczególnie niepokojące jest migotanie komór, które działać może nagłą śmiercią sercową. Specjalistka zaznacza jednak, że przed arytmiami można się ustrzec, zachowując umiar w ruchach. Z kolejnej części bowiem, aktywność fizyczna praktykowana 5 dni w tygodniu przez ok. 30 minut zmniejsza zagrożenie choroby wieńcowej o 50%, oraz do tego wydłuża życie.

About admin

Check Also

Masaż znajduje szerokie użycie w kosmetyki i kosmetologii.

REKLAMA: kurs masażu Bydgoszcz Masaż znajduje wielkie wykorzystanie w kosmetyk i kosmetologii. Różnorodność form tego …