Strona główna / Zdrowie i uroda / Niskokaloryczny, zdrowy, jest pozytywny wpływ na pełen organizm, i do obecnego istnieje widoczny przez pełny rok – zielony ogórek.

Niskokaloryczny, zdrowy, jest pozytywny wpływ na pełen organizm, i do obecnego istnieje widoczny przez pełny rok – zielony ogórek.

Niskokaloryczny, zdrowy, jest zbawienny wpływ na pełen organizm, i do tego jest wygodny przez pełny rok – zielony ogórek. Przez pewnych zaliczany do grona superfoods, przez innych akceptowany dopiero w strukturze kiszonki – czym oznaczają się jego klasy i dlaczego warto na trwałe wprowadzić je do diety?

Zielony ogórek jest warzywem niedocenianym. Powszechnie uważa się, że jego zaletę dla swego zdrowia nie jest spora ze powodu na małą ilość witamin a minerałów. Nie stanowi ich właśnie pozbawiony, ale oczywiście nie zajmują go one oczywiście jak niektóre z drugich warzyw. Ponad 90 proc. składu ogórka jest bowiem woda. W następujących kilku procentach zamyka się witamina C, witaminy z odmiany B (B3, B6, B12) oraz minerały – wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas. Ilość tych liczbie nie zaspokaja jednak dziennego zapotrzebowania na nie.

Warto też mieć, że wśród wielu korzyści, o których daje dalsza część artykułu, ogórek szklarniowy ma jakąś wadę – zamknięty w nim enzym askorbinazy utlenia witaminę C. Stwierdzenie, iż nie powinno dodawać się go spośród innymi warzywami, które w współczesną witaminę obfitują, nie jest zatem mitem. Dlaczego ale o regularnie spożywać ogórki mimo wszystko?

Jako warzywa oddające się przede ludziom z wody skutecznie gaszą pragnienie, są więc niezastąpione latem również w postaci chłodniku, jak i popularnej surówki. Pomagają i usunąć nadmiar wody z systemu, niwelując tym jednym opuchliznę, zmęczenie i obrzęki nóg czy osobie. Zawarty w ogórku chlorofil sprzyja procesom oczyszczania organizmu – wielka suma niebezpiecznych substancji ukazuje się nieświeżym wypoczynkiem i ciężkim zapachem potu, co pewno żyć zniwelowane przez wprowadzenie tego warzywa do diety. Regularne jedzenie ogórków przyspiesza metabolizm, warto zatem o nich mieć, jeżeli chcemy zrzucić zbędne kilogramy. W 100 g ogórka pokrywa się tylko 12 kcal! Warzywa te nie są zbyt sycące, a z przeznaczeniem mogą posiadać składnik diety osób chorujących na cukrzycę.

Jeśli zmagamy się z zwykłymi infekcjami, chronicznym zmęczeniem, utratą koncentracji, może pokazać się, że swój układ jest zakwaszony. W obecnej sytuacji zasadotwórcze właściwości ogórka przyjdą nam z pomocą. Pamiętajmy o nim również wtedy, kiedy chorujemy na zgagę, zaparcia lub kiedy po prostu chcemy oczyścić nasz organizm z toksyn. Ogórek określa się też działaniem moczopędnym, zawarty w nim potas korzystnie przychodzi na ciśnienie i książkę serca. Czego potrzebować więcej?

Ogórki szklarniowe, co może powyżej, są wiele do zaoferowania – wpływają korzystnie na pełny szereg funkcji swego systemu. Zalicza się jednak, że ważna moc płynie właśnie z ich kiszonego wariantu. Dwa razy dużo witamin, właściwości probiotyczne, a przy tym znaczne walory smakowe – dlaczego nie powinniśmy zapominać o kiszonkach?

Ogórki poddane procesom fermentacji mlekowej podzielić można na kiszone i małosolne. Te nowe fermentowane są krócej, odznaczają się więc delikatniejszym, lekko kwaskowatym smakiem. Mają również coś mniej kalorii niż w całości kiszony odpowiednik. Zarówno jeden, jak również różny typ istnieje przecież niezwykle zdrowy; warto rozważyć ich zalety, a następnie dołączyć do konsumpcji.

Przede wszystkim – pracy jelit. Ogórki kiszone są naturalnym probiotykiem – ich doskonałe jedzenie poprawia trawienie i przyspiesza perystaltykę jelit. Uczestniczą w trawieniu węglowodanów, tłuszczów i białek. Dzięki dużej ilości witamin (w ogórkach kiszonych włącza się dwa razy więcej witaminy C, witamin z odmiany B, odpowiedzialnej za zachowanie zdrowego wyglądu witaminy E i witaminy K) trzymają one sile i zwiększają kondycję całego systemu. Zawierają antyoksydanty, dzięki czemu skutecznie konkurują z wolnymi rodnikami. Ogórki kiszone są też lekkostrawne, w przeciwieństwie do ich konserwowego odpowiednika. 

Ogórki konserwowe i często zapraszają na bliskich stołach. Nie biorą one zawsze tylu wartości odżywczych, co wariant kiszony (kwaszony). Marynowane są gdyż w zalewie z wody, octu, soli i cukru, co wpływa, że są bardziej duże, oraz ich indeks glikemiczny wzrasta. W zestawieniu w ogórkami kiszonymi nie wypadają więc najlepiej.

Kiszonki bardzo dobrze wpływają na własne zdrowie, jednakże nie świadczy to przecież, że potrafimy kosztować się nimi bez opamiętania. Nie zaszkodzi wprowadzić je do kuracje na określone, pamiętając jednak o soli, jaka w licznych liczbach kojarzona jest w ciągu kwaszenia.

O admin

Sprawdź także

Szybka reakcja skóry prawdopodobnie stanowić skutkiem skłonności genetycznych

Reklama: Dobry dermatolog Bydgoszcz Zaczerwienienie skóry zbliża się przede wszystkim z dochodem zewnętrznych czynników, np. …