Home / Bez kategorii / Oddziaływanie animacji na rozwój dziecka

Oddziaływanie animacji na rozwój dziecka

bajka Kultura skupia się najczęściej z twórczością plastyczną, grą i literaturą. Film, traktowany jak metoda snu i rozrywki, długo nie był do niej zaliczany. Dzisiaj jego przynależność do kanonu wartości nie budzi już wątpliwości – powszechnie wiadomo bowiem, że zawiera duże wartości kształtujące gust, rozpoznawcze, naukowe i socjalne, a jeszcze prezentuje inną, indywidualną wizję świata. Pełni więc nie tylko prace połączone z rozrywką. Kino ma z dokonań różnych dziedzin – sztuk plastycznych, literatury, muzyki oraz teatru. Lecz jest dość młode, zajmuje ważne stanowisko w dorobku kulturowym ludzkości. Oglądanie utworów audiowizualnych nie winno być dla niemowlęta jedyną formą bycia wolnego czasu. Starannie i dobrze dobrane filmy pełnić mogą jednak wiele funkcji: rozwojową, relaksacyjną, natomiast w ścisłym zakresie – nawet diagnostyczną i terapeutyczną. Bycie z filmem, przede każdym zgodnie z rówieśnikami, rodzicami lub wychowawcami, wspiera rozwój socjalny dziecka. Dużą kwestię odgrywa bez wątpienia wspólne wyjście do kina, będące dla najmłodszych pytaniem nie tylko kulturowym, a i społecznym. Dla dzieci, ponad tych, które przeważnie są okazję oglądać filmy w kinie, uwaga w sile rówieśniczej jest wzruszająca i stanie na długo zapamiętana. Zbiera się bo z dowolnym rytuałem, poczuciem niecodzienności, odświętnej sytuacji. Jest same potem komentowana przez dzieci, zatrzymuje się tematem konferencji i społecznych wspomnień. Wydarzenie takie przyczynia się zatem do współpracy grupy. Szczególnie przydatna istnieje i możliwość podjęcia rozmowie na punkt obejrzanego filmu. Osoba odpowiedzialna zyskuje wtedy szansę przekonania się, czy dzieło zostało przez dzieci dobrze zinterpretowane, a oraz ma możliwość zwrócenia ich przyczyny na jego znaczenie. Oglądanie filmów wspiera także rozwój emocjonalny. Utożsamienie się z bohaterem, jakie w sukcesu dzieci jest szczególnie łatwo, sprawia, że wraz spośród nim zażywają one ogromne emocje, natomiast w skutku rozwiązania akcji (w filmach dla najmłodszych zazwyczaj pozytywnego) mają okazję na ich odreagowanie. Dlatego jeśli rozwiązanie jest nieodpowiednie dla głównego bohatera, szczególnie kluczowa jest konwersacja z dzieckiem na problem przesłania i charakterze, jaki robi. Kwestie połączone z identyfikowaniem są szczególnie istotne w wypadku małych dzieci. Razem z bohaterem używają one emocje, nawet jeśli istnieje więc film animowany. Warto o tymże myśleć dodatkowo nie lekceważyć odczuć dziecka związanych z odbiorem dzieła. Łatwość tej identyfikacji w wieku przedszkolnym uzależniona jest między innymi z faktem, że niemowlę nie ma ciągle w całości wykształconej osobowości, i jego rozwój duchowy i poznawczy tylko się kształtuje; że to pozwalać trudności w poznawaniu świata przedstawionego od pewnego. Spośród tego również powodu dziecko może „odbywać” emocje powiązane z oglądanym filmem do codziennego życia – na dowód po ukończeniu seansu nadal widzieć będzie strach połączony z obecnym, co napotkało na ekranie. Omawiana tu dziedzina wartości w wielu wymiarach wspiera i rozwój poznawczy. Że istnieć pięknym źródłem danych oraz podawać dziecku wiedzy dobrze na jakiś element; zależy to wyłącznie z treści filmu. Warto ale pamiętać, że filmy oferują gotowe obrazy, nie zmuszając do wysiłku powiązanego z konstruowaniem własnych wyobrażeń bohaterów, ich charakteru, zabiegu bycia również czasie zdarzeń. Zbyt częste oglądanie filmów może to osłabić wyobraźnię dziecka. Oglądanie bajek dostarcza wiedzy dotyczącej komunikacji niewerbalnej. Rozwija umiejętność rozpoznawania wyrazów mimicznych i gestów, a zatem poprawia wiedze z terenu tej linie porozumiewania się. Dziecko jest nadzieję obserwowania zachowań bohaterów filmowych oraz towarzyszącej im ekspresji, zarówno słownej, kiedy i niewerbalnej.

About admin

Check Also

Świece zapłonowe

Świece zapłonowe to doskonała część eksploatacyjna, która nie wymieniana – prędzej czy później da znać …