Strona główna / Porady / Odpowiednia kosmetyka to substancja utrzymania lakieru samochodowego w świetnej pozycji.

Odpowiednia kosmetyka to substancja utrzymania lakieru samochodowego w świetnej pozycji.

Odpowiednia pielęgnacja to norma utrzymania lakieru samochodowego w odpowiedniej form. Dlatego regularne mycie i woskowanie lakieru producenci samochodów podają w instrukcjach obsługi. Nieumiejętny wybór sposobu czyszczenia może spowodować jednak bardzo szkody, niż pożytku.


Powłoka lakiernicza nowych samochodów najczęściej lokuje się z dwóch warstw. Na podkład, którym obejmuje się gołą blachę następnie opiera się „bazę” – czyli kolor oraz lakier bezbarwny, nadający nadwoziu połysk. W relacji od producenta, łącznie całość ma z ok. 80 do 150-170 μm grubości. Oszczędniej samochody lakierują producenci z Azji, grubszą powłokę wykonują marki europejskie.
Myjnia ręczna – mają o szczotce z zwykłym włosiem lub mikrofibrą
Aby lakier przez duży pora był czyści, kierowca powinien pamiętać o jego kosmetyce. Zasadą jest dokładne mycie samochodu, które chwali się przynajmniej raz w maju.
Samochód myjemy zaczynając od dachu i usuwamy się z czyszczeniem do dołu. Dzięki temuż głównie zabrudzone elementy są do wyczyszczenia na brzeg. Szczególnie zimą, kiedy na opcjach jest mnóstwo soli i piasku, dokładnie trzeba myć okolice nadkoli, progów i dolne części drzwi. To tu zbiera się najwięcej osadów, które przyspieszają zużycie lakieru i mogą się dodawać do korozji nadwozia.
Aby mycie nie było dla lakieru inwazyjne, podaje się stosowanie szczotek z naturalnego włosia oraz doskonałej jakości kosmetyków. W trakcie mycia szczotkę należy regularnie płukać, a wodę wymieniać. Piasek i śmieci ściągane z nadwozia wchodzą bowiem między włosy i podczas szczotkowania rysują powłokę lakierniczą.
Ryzyko powstawania rys coraz wyższe przy myciu samochodu szczotką ze sztucznymi włosami lub gąbką. Niezłym narzędziem, które służy piękne wyniki pod warunkiem regularnego płukania są myjki obszyte mikrofibrą, najczęściej z jakiejś strony gładką, i z dodatkowej stworzoną w wymiar frędzli. Takiego sprzętu przyjmuje się na specjalnych myjniach. Ich właściciele z zasady nie oszczędzają także na zabiegach czyszczących. Tylko szampony i detergenty najwyższej klasy dają dobre właściwości czyszczące, nie działając przy tym zbyt inwazyjnie w układzie do lakieru. W sukcesu złej jakości materiałów, w smaku zbyt mało rozcieńczonych wodą, częste stosowanie dokonuje się matowieniem bezbarwnej warstwy.
Mycie ręczne w specjalnym zakładzie je od 15-20 zł wzwyż. Im więcej usług dodatkowych, tym usługa droższa. Za ok. 50 zł auto zostanie umyte, wytarte, a zimą i zabezpieczone przed zamarzaniem zamków i przywieraniem uszczelek do drzwi.
Można również zainwestować we nasz sprzęt i sposoby czyszczące. Dobra szczotka to ok. 50 zł, szampon ok. 20 zł, ircha z własnej skóry ok. 70 zł. Tematem istnieje natomiast znalezienie miejsca, w którym legalnie można umyć samochód. Na parkingu pod blokiem nie dokładnie tego wykonywać. Można nawet dostać mandat od straży miejskiej. Miejsce, w którym razem z prawem można mieć auta, musi mieć odpływ do kanalizacji sanitarnej i nie deszczowej.
Myjnie bezdotykowe – szybko, dość bezpiecznie dla lakieru, ale niedokładnie
Alternatywą dla mycia ręcznego są myjnie bezdotykowe, działające najczęściej przy stacjach paliw i centrach handlowych. Grają na bazie urządzeń wysokociśnieniowych, które wodę zmieszaną z detergentami wyrzucają na samochód w oparciu o ustalone programy. Dzięki temu sposób mycia można dopasować do stopnia zabrudzenia nadwozia. Podstawą wciąż jest płukanie samochodu czystą wodą. Można się do niego ograniczyć, jeśli lakier jest tylko zakurzony. Na myjniach wysokiej klasy wykorzystuje się wodę zmiękczoną, dzięki czemu po wyschnięciu na lakierze nie pozostaje tyle jasnych śladów, co po prostej wodzie. Bardziej zabrudzony lakier można spłukać wodą z dodatkiem aktywnego środka myjącego, którego zadaniem jest rozmiękczenie i usunięcie brudu. Po umyciu w ten technologia nadwozia spłukuje się je czystą wodą, a potem wybierając kolejny program, można wybrać jeszcze woskowanie i nabłyszczanie.
Największe wady takich łazienek toż okazję szybkiego umycia samochodu, bez obawy o porysowanie karoserii. Z nadwoziem komunikuje się tu tylko strumień wody. Szczotki z skuteczną pianą są dostępne dopiero na niektórych myjniach jako opcja dodatkowa. Są konieczne, natomiast skoro je używamy, nie możemy szybko napisać o myciu bezdotykowym.
Największą zaletą zmniejszenia się do wody jest niedokładność. Uporczywa, zaschnięta na nadwoziu warstwa zanieczyszczeń jest trudna do rozwiązania bez użycia szczotki lub gąbki. Po umyciu samochodu bezdotykowo lakier błyszczy, ale przejeżdżając po nim palcem wykazujemy się, że jest na nim jeszcze sporo brudu.
Ponadto istnieje ryzyko uszkodzenia powłoki lakierniczej samochodu poprzez nieumiejętne posługiwanie się lancą. Woda pod ogromnym ciśnieniem potrafi być również niebezpieczna dla samochodów powtórnie lakierowanych, gdzie łatwiej o łuszczenie się i odpadanie farby. Mycie bezdotykowe kosztuje ok. 1 zł za minutę. Samochód klasy kompaktowej sprawny kierowca umyje w współczesny sposób w ok. 10-15 minut, czyli za ok. 10-15 zł.

O admin

Sprawdź także

Przysięga ślubna wypowiedziana przed ołtarzem jest samą z bardziej przyjaznych chwil w dniu ślubu

Reklama: Dekoracje kościołów Bydgoszcz Przysięga ślubna wypowiedziana przed ołtarzem stanowi samą spośród dużo delikatnych chwil …