Strona główna / Moda / Zdrowie / Po proszku moringa, jagodach goji i cukrze kokosowym, czas na drugie superfood.

Po proszku moringa, jagodach goji i cukrze kokosowym, czas na drugie superfood.

Po proszku moringa, jagodach goji i cukrze kokosowym, kolej na świeże superfood. Plantany, czyli warzywne banany, to bardzo modny produkt w Ameryce Łacińskiej. I tylko wyglądem powtarzają te typowe, ich właściwości bardzo się różnią.

Potrafimy kosztuje gotować, dusić i smażyć. To szczęście błonnika, witamin B6 i C oraz potasu, żelaza czy beta-karotenu.

Coraz częściej potrafimy kosztuje zajść w normalnych sieciówkach. Za kilogram zapłacimy ok. 14 zł. Są dość ważniejsze z zwykłych owoców i przybierają kolory z młodego po czarny. Z młodego plantana możemy przygotować czipsy i krakersy, oraz z żółtego – naleśniki i ciasta. Czarny plantan jest szczególnie wrażliwy i przyjemny, idealnie pasuje to do lodów czy deserów.

Plantan jest źródłem cennego potasu – niezbędnego do odpowiedniej pracy układu sercowo-naczyniowego. W 100 g owocu znajduje się ponad 400 mg tego składnika. Poprawia on ciśnienie tętnicze krwi i puls. Wpływa więcej na ziemię sodowo-wapniową organizmu i pracuje na pozytywną kurczliwość mięśni, np. sercowego.

W plantanach znajdziemy magnez i wapń. Składniki te zalecane są osobom zmagającym się z nadciśnieniem. Uważać powinny jednak pacjenci przyjmujący środki farmakologiczne, które redukują ciśnienie. Najczęściej ich wpływanie zobowiązuje się z usuwaniem potasu z organizmu.

Plantany zawierają naturalną skrobię, która pomaga błony śluzowe wyścielajace żołądek. Są wówczas polecane przy innego rodzaju dolegliwościach żołądkowych: zapaleniach, nadkwaśności, wrzodach. Pomogą przy kolkach czy chorobie Leśniowskiego-Crohna.

Skrobia ma dobry nacisk na florę bakteryjną uważającą się w jelitach. Wykazuje oraz działanie prebiotyczne.

Najlepiej spożywać je po ugotowaniu, lekko dosolone a z dodatkiem oliwy. W wypadku smażenia, tłuszcz może zniszczyć bowiem wszystkie cenne składniki odżywcze. Plantany warto jeść regularnie, natomiast nie tylko po antybiotykoterapii czyli po ukończonych chorobach żołądka.

Warzywne banany to bogactwo witaminy B6, potrzebnej do prawidłowej pracy układu immunologicznego. Tego modelu witamina jest rozpuszczalna w wodzie. Tylko dlatego plantany najlepiej robić na parze, a następnie jeść np. w formy puree.

Plantany to też źródło witamin B1, B2, B5, C, E oraz kwasu foliowego. Odkryjemy w nich ponad cenny beta-karoten – 448 mcg w 100 g owoców.

O admin

Sprawdź także

Masaż znajduje szerokie użycie w kosmetyki i kosmetologii.

REKLAMA: kurs masażu Bydgoszcz Masaż znajduje wielkie wykorzystanie w kosmetyk i kosmetologii. Różnorodność form tego …