Strona główna / Bez kategorii / Reguły właściwego żywienia w trakcie ciąży

Reguły właściwego żywienia w trakcie ciąży

zdrowe jedzenie Warzywa oraz produkty dają ogromnej zawartości witaminy C i E, karotenoidów, folianów, flawonoidów, składników mineralnych, przede wszystkim potasu, a jeszcze błonnika. Najlepiej stanowi je kosztować na surowo, gdyż podczas gotowania tracą niezliczone liczbie witamin, zwłaszcza witaminy C i folianów. Jeśli się je planuje, należy toż prowadzić krótko i w krótkiej kwocie wody. Najlepszą metodą przechowywania produktów i warzyw jest mrożenie. Ponieważ witamina C ułatwia przyswajanie żelaza, posiłki należy mieć tak, by warzywa oraz owoce dostarczające całych jej kwoty były jedzone przy okazji każdego z nich. Niebagatelnego znaczenia podczas ciąży nabiera pełne pokrycie zapotrzebowania na foliany. Niedobór tej witaminy u osób w okresie okołokoncepcyjnym a doskonałych tygodniach ciąży sprzyja powstawaniu wrodzonych wad cewy nerwowej u płodu, takich jak bezmózgowie, małomózgowie, rozszczep kręgosłupa, przepukliny układu nerwowego okolicy osoby i charakteru. Udowodnienie związku pomiędzy niedoborem kwasu foliowego a powstawaniem WCN pozwoliło na ustalenie rekomendacji dotyczących suplementacji tą witaminą diet osób w wieku rozrodczym. Stworzony przez nasze Ministerstwo Zdrowia zespół ekspertów opracował zalecenia suplementacji kwasem foliowym w dawce 0,4 mg dziennie przez całe panie w wieku rozrodczym, które potrafią wyniknąć w ciążę, zwłaszcza na trzy miesiące przed planowanym poczęciem oraz w pierwszych 12. tygodniach ciąży. Niedobory folianów podczas ciąży mogą i przydać się do wzrostu niedokrwistości makrocytarnej, przedwczesnego porodu i młodej masy urodzeniowej noworodka. Z zmianie niski poziom witamin antyoksydacyjnych u kobiety ciężarnej może dodać się do poronienia, stanu przedrzucawkowego i zaburzeń rozwoju płodu. Wolne rodniki biorą start w patogenezie nadciśnienia indukowanego ciążą i przedwczesnego pęknięcia błon płodowych. Witaminy antyoksydacyjne, wychwytując wolne rodniki, sprzedają się wywierać korzystny pomysł na zminimalizowanie ryzyka działania tych powikłań. Ciężarna stanowiąca w I trymestrze ciąży powinna spożywać warzywa w sum około 400 g, a efekty w mierze 300 g dziennie, a stanowiąca w II lub III kwartale ciąży – warzywa w liczby około 500 g, i efekty 400 g dziennie.
Ograniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych, zawierających niezliczone liczb NKT, produktów obfitujących w cholesterol, a dodatkowo mających izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych jest niezbędnym warunkiem profilaktyki miażdżycy. Należy podkreślić, że zarówno izomery trans, jak również nadmierne ilości NKT, wykazują także bardzo szkodliwe reagowanie na wzrost płodu. Niezliczone kwoty NKT znajdują się w maśle, smalcu, a więcej w pełnym mięsie, tłustych wędlinach, tłustych produktach mlecznych, śmietanie, ciastach, czekoladzie, kremach, lodach, chipsach. Należy unikać spożywania owych produktów. Przygotowując mięso do spożycia powinno się oddzielić widoczny tłuszcz. Do malowania pieczywa właściwie jest wykorzystywać niewielkiej ilości miękkiej margaryny. Twarde margaryny mogą liczyć duże ilości izomerów trans. Należy także unikać spożywania potraw typu fast food, takich jak hamburgery, frytki, pizza, kurczak typu Kentucky, jak też zup w proszku, chipsów, a także przemysłowych wyrobów cukierniczych. Mają bowiem ogromne liczbie tłuszczu zazwyczaj obfitującego w izomery trans. Ze względu na szeroką zawartość cholesterolu nie należy jeść wysoce niż 2-3 jajka tygodniowo. Spośród innych technik kulinarnych warte polecenia jest gotowanie i pieczenie bez tłuszczu. Do gotowania, duszenia, czy ewentualnie smażenia potraw, polecany jest olej rzepakowy typu kujawski czy uniwersalny, lub oliwa z oliwek. Oleje słonecznikowy, kukurydziany i sojowy, ze powodu na szybką możliwość utleniania podczas obróbki termicznej, winnym stanowić spożywane jedynie na surowo, np. jako zapach do surówek czy sałatek. Do ostatniego sensu pewno stanowić też wykorzystywany olej rzepakowy. Ciężarna powinna unikać spożywania wątróbki. Nie tyko ze powodu na ważną ilość cholesterolu, lecz jeszcze na nadmierną ilość retinolu, który jedzony w trudnych częściach, przekraczających 3000 µg dziennie, ma życie teratogenne. Suplementacja witaminą A winna stanowić wówczas zalecana ostrożnie, by uniknąć ryzyka przedawkowania.
Unikanie cukru i słodyczy chroni przed próchnicą i pomaga utrzymanie należytej masy ciała, a podczas ciąży zapobiega nadmiernemu jej rozwojowi. Cukier nie dostarcza żadnych niezbędnych składników odżywczych, oraz jako możne źródło energii wypiera z jadłospisu produkty brzmiące te czynniki. Ponadto fruktoza wprowadzona w cukrze podnosi stężenie triglicerydów w surowicy. Powinien jeszcze pamiętać, że wyroby cukiernicze dostarczają zazwyczaj ogromnych mierze tłuszczu. Większość gotowych produktów cukierniczych ma ogromne ilości izomerów trans kwasów tłuszczowych. Ciężarna, jeśli określa się na deser, powinna wybrać taki, który obejmuje tylko małe ilości niezdrowego rodzaju tłuszczu.

O admin

Sprawdź także

Kilka faktów na motyw chelatacji

Chelatacja zdobywa w Polsce coraz popularniejsze skupisko zwolenników. Forma ta zwykle grana istnieje w działaniu …