Strona główna / Dla domu / Wymiary bram garażowych. Jak dobrze dopasować bramę? Najpierw trzeba sprawdzić w celu, jaki wymiar bramy garażowej jest potrzebny.

Wymiary bram garażowych. Jak dobrze dopasować bramę? Najpierw trzeba sprawdzić w celu, jaki wymiar bramy garażowej jest potrzebny.

Reklama: Bramy garażowe Bydgoszcz

Wymiary bram garażowych. Jak dużo dopasować bramę? Najpierw trzeba doświadczyć w układzie, jaki wymiar bramy garażowej jest wskazany. Później należy również dobrać rodzaj bramy. Do możliwości masz bramy segmentowe, bramy uchylne lub rozwieralne.

Zwykle bramę zamawia się w niniejszym jedynym czasie co okna i drzwi, czyli jeśli chcesz zamknąć stan surowy. Budynek jest to już wzniesiony. Firma oferująca bramy garażowe musi przygotować obmiar otworu, zanim zamówienie zostanie zatwierdzone i oddane do produkcji. Dają się to czasem trudne momenty. Pewno się okazać, że otwór jest zbyt młody lub zbyt długi do planowanej bramy. Nie przechodzi kłopotu, jeżeli istnieje zatem odpowiedź taka, że można dobrać inny wymiar. Wyjściem z spraw pewno być te zamontowanie bramy różnego typu, niż wcześniej zamierzałeś kupić, ponieważ tabele rozmiarów dla danych rodzajów bram się różnią.

Wymiary otworów dla bram garażowych

W programach gotowych wielkość bramy jest powszechnie wybierana do powierzchnie garażu i wszelkiego domu. Dlatego najczęściej nieduży garaż ma bramę o szerokości 180-190 cm, a cały – 230-270 cm. Do garażu, w którym korzysta zostać samochód i motocykl, przekonuje się bramę o szerokości na przykład 300 cm. Niestety, daje się, że te wymiary nie są wspólne z tabelami producentów.

Na zbytu są dostępne bramy garażowe o wielkości od 180 do 600 cm (podwójna) i wysokości od 200 do 350 cm. Najprzyjemniejsze a najczęściej kupowane bramy są wysokość 200-260 cm, a szerokość 200-250 cm (pojedyncza) i 400-500 cm (podwójna). Wysokość 212,5 czy 225 cm pozwoli wygodnie wjeżdżać go garażu wysokim samochodem terenowym, a 237,5 cm – autem z bagażnikiem na dachu. Jeśli jednak prowadzimy działalność ekonomiczną i stosujemy samochodów dostawczych, potrafi żyć obowiązkowy wjazd o wysokości dość większej, sięgającej blisko 300 cm. Producenci planują swoje tabele rozmiarów (podawanych w milimetrach). Tabela wymienia wysokości dzielące się skokowo o 10 cm (bramy najniższe), 12,5 cm (średnie – najpopularniejsze) i 15 cm (najwyższe). 

Dwa najważniejsze aspekty, jakie powinien sprawdzić podczas zamawiania bramy garażowej, to zapewne wielkość i wysokość otworu. Następne dwa równie ważne to wysokość ściany nad otworem i wielkość filarków po bokach otworu. To do nich daje się bramę. Elementy te pragną stanowić wtedy możne i stabilne. Gdy otwór jest za wielki, jego zwężenie przez nadlanie betonu czy podmurowanie połówki cegły nie zachodzi w rachubę. Podkuć otwór czasem można, ale toż je i zaczyna brud i bałagan na platformę. Jednak jak ściany są zbudowane na dowód z pustaków ceramicznych, nie możemy tegoż sprawić, bo pokruszone fragmenty nie będą popularne.

Bramę należy tworzyć w już gotowym garażu. Ściany oraz sufit powinny stanowić otynkowane i pomalowane. Jedynie glify potrafią być niewykończone. Jeśli chcesz zastosowanie bramy otwieranej automatycznie, instalacja elektryczna pragnie być ujęta w właściwe miejsce jeszcze przed otynkowaniem garażu. Brama otwierana do głowy jest napęd umieszczony pod sufitem, czyli tam wymaga być zawarta instalacja. Trzeba pamiętać, iż jej droga od otworu zależy od wielkości bramy, typu zarządzania i długości napędu. Coraz częściej przyjmuje się dodatkowe dania do obsługi bramy, na przykład klawiaturę kodową, przycisk wyłącznika, fotokomórki. One zarówno wymagają odpowiedniego napięcia i musisz wiedzieć, gdzie będą umieszczone.

Mogą stanowić łączone przed otworem lub w otworze. Zwykle składa się je niezbyt głęboko w dole, tak że są zlicowane ze ścianami obok. Takie bramy są często czynione z drewna. Są dość duże, to wymagają wielkiej konstrukcji. Rama ościeżnicy może wynosić 4-5 cm szerokości. W wypadku montażu wewnątrz otworu stracisz kilka centymetrów z jakiejś postaci w świetle wjazdu. Bramy rozwieralne można otwierać za pomocą napędu w struktury ramion poruszających skrzydłami. Siłowniki można zamontować na skrzydłach po części wewnętrznej. Ale jeżeli brama będzie się otwierać ale do kąta 90o, światło bramy potrafi się znacznie zmniejszyć. Lepiej zamontować bramę w otworze z silnikiem o ramionach łamanych. Siłowniki mogą być zamontowane na przeszkodzie obok, działaj to musi co najmniej kilkunastu centymetrów wolnej przestrzeni po obu stronach bramy dwuskrzydłowej.

Bramy uchylne

Są montowane w dole czy za nim, czyli wewnątrz garażu. Przeważnie są lekkie, pozostają tylko płaty blachy trapezowej na budowie nośnej. Mają próg o wysokości mniej więcej 3 cm, dlatego przed montażem bramy winna istnieć obecnie zrobiona wylewka w garażu. Można też zamówić bramę uchylną z gumową listwą dociskową. Kształtuje się je przyczynami naciągowymi zlokalizowanymi w prostych prowadnicach zamocowanych do ścian po bokach. Brama podejmuje się i chowa pod sufitem trzymana w prowadnicach poziomych. Żeby umieścić ją wewnątrz garażu, potrzeba 10-12 cm ściany nad otworem oraz po bokach. Aby zamocować ją w dole, na umieszczenie prowadnic potrzeba będzie określić 4-6 cm wysokości ściany. Informacją jest brama uchylna z silnikiem, którą można dać w dole sięgającym do sufitu. Podczas montażu musisz dbać, że ościeżnica, prowadnice z zespołem rozwijającym i próg zajmą sporo przestrzeni. Światło przejazdu zmniejszy się o trochę dużo kilkanaście centymetrów na wielkość oraz wielkość.

Bramy segmentowe

Można je montować w otworze lub zbyt nim. Wielu producentów w bramach mniejszych (do 300 cm wielkości także do 250 lub 262,5 cm wysokości) montuje sprężyny naciągowe, a do bram długich i wymagających, zaleca skrętne. Istnieją więcej producenci, którzy używają wyłącznie ten inny rodzaj. Przy sprężynach naciągowych ściana nad otworem pragnie zawierać wysokość min. 17 cm. Sprężyny skrętne potrafią być wkładane w kilku pozycjach zależnie od liczb dostępnej przestrzeni pod sufitem. Prowadzenie dobre ze inicjatywami umieszczonymi poziomo z przodu bramy nad otworem można przygotować, kiedy jest tam wolne miejsce o intensywności od 21 cm. Ewentualnie można zrobić prowadzenie niskie z zespołem sprężyn skrętnych nakładanych na suficie na celu prowadnic, równolegle do otworu. Wtedy minimalna wysokość ściany nad otworem to 13 cm. Gdyby planujesz kilka miejsca, ale co najmniej 8 cm wysokości, kieruje się niskie rozmawianie z napędem szynowym. Gdy garaż jest daleko wysoki robi się prowadzenie wysokie.

Brama segmentowa boczna

Bramy segmentowe robi się również w grupie bocznej, lub jako otwierane na koniec. To cenniejsze rozwiązanie, ale wygodne, ponieważ taka brama może odbywać funkcję drzwi. Prowadnice są wydawane na przeszkodzie nad otworem również z końcu bramy zaś w posadzce. Na zamocowanie prowadzenia potrzebna jest strefa o wielkości około 10 cm, za to składnik ściany, na jakiej będzie napęd, powinien mieć co chwila 20 cm szerokości. Lepiej, żeby przed montażem bramy bocznej podłoga w garażu nie była gotowa, bo więc można również zrobić próg zagłębiony w ziemi.

Bramy rolowane (roletowe)

Najczęściej urządza się je wewnątrz garażu, czy za otworem. Możliwe istnieje jeszcze umieszczenie bramy w dole, ale musiałby on funkcjonowań niesamowicie wysoki, bo sporą część światła przejazdu zajęłaby kaseta. Ten typ bramy zamocowanej przed otworem to momentem ostatnia deska ratunku, w form jak nie możesz wykorzystać żadnej innej. Płaszcz bramy kończy się do kasety z wałkiem wewnątrz czy na nieubezpieczony wałek. Wielkość kasety chce od wysokości bramy – im szersza brama, tym sporo roletek musi się zmieścić w bębnie. Do montażu kasety bram roletowych standardowej wysokości konieczna jest ściana o wysokości 30 cm nad otworem i filarek o wielkości około 20 cm po tej części, po jakiej będzie położony napęd. Brama roletowa boczna wymaga odpowiednich warunków montażowych jak segmentowa tego modelu.

O admin

Sprawdź także

W obecnych czasach coraz częściej robimy w budynku

W dzisiejszych czasach coraz częściej działamy w budynku, zazwyczaj przy komputerze czy wykonując różnego typu …