Home / Z kraju / Wymóg bycia miejsc parkingowych dla rowerów przy przyczyn powstawania parkingów samochodowych toż ciekawy pomysł

Wymóg bycia miejsc parkingowych dla rowerów przy przyczyn powstawania parkingów samochodowych toż ciekawy pomysł

Reklama: Zarządzanie parkingiem Bydgoszcz

Wymóg tworzenia miejsc parkingowych dla rowerów przy okazji powstawania parkingów samochodowych toż mocny pomysł – każde centrum handlowe czy parking na wolnym powietrzu powinno zapewnić miejsca dla rowerów.

Stojaków, w obecnym krytych, brakuje generalnie w wszelkim mieście, zwłaszcza w sercem, gdzie wiele osób pasjonuje się rowerem (co pokazały badania do planu transportowego).

Lepsze przecież byłyby parkingi z wiatą rozproszone po śródmieściu zamiast czynienia ich w kilku punktach, co organizować będzie ruch samochodowy i rowerowy w którymkolwiek miejscu, przez co żyć może kolizyjność rowerzysta-kierowca. Poza tym przy podejmowaniu się rowerem istotna jest okazję swobodnego unoszenia się z miejsca na pole i dostępność roweru „pod ręką”, do czego miasto powinno zachęcać. Raczej mało kto będzie mieć z parkingu krytego położonego wysoce niż 200 metrów z końcu podróży (czy będziecie parkować na Pl. Wielkopolskim, przedstawiając się do Biblioteki Raczyńskich – wątpimy w współczesne całkowicie), dlatego zasięg tych parkingów nie będzie za długi, zaś ich podstawowymi klientami będą kobiety pozostawiające rowery na dłużej. Istotne istnieje jeszcze, ile tych miejsc rowerowych będzie – obyśmy nie musieli się obejść smakiem 5 znaczeń dla rowerów przy 200-300 miejscach dla samochodów…

Sama lokalizacja dużych parkingów samochodowych w serca budzi dużo kontrowersji, gdyż jednak z jakiejś strony dadzą na odciążenie ulic z parkowania, toż z innej zasysają do miasta ruch samochodowy (bo jedne miejsce parkingowe się znajdzie) i pozwalają otwieranie się dużych strumieni samochodów na ulice (kto mieszka przy Mostowej, zna sytuację, gdy z działu starej gazowni jedzie na raz tłum samochodów – drogi są od razu zakorkowane). Z obecnym przedmiotem borykają się miasta, które już posiadają takie duże parkingi piętrowe w mieście. Pytanie, czy budowa parkingów spowoduje odciążenie ulic z tych miejsc parkingowych, czy raczej zapewni kolejne pola do pobierania opłaty. Kolejna sprawa to kursy – budowa parkingów samochodowych jest daleko ważna, a budżet miasta jest wyjątkowo napięty. Zamiast dużych inwestycji w środowisko, które nie zmierzają do modyfikacji zachowań transportowych, lepiej wydać sposoby na dużo parkingów rowerowych przy szkołach, urzędach także nowych celach podróży. Parkingi samochodowe piszmy na obrzeżach, nie będzie mocna dotrzeć do miasta komunikacją widoczną bądź rowerem miejskim.

About admin

Check Also

W formie, jak za godzinę parkowania w samym centrum miasta płacimy maksymalnie 3 złote, nie mieszajmy się, że odnajdą się inwestorzy skłonni budować wielopoziomowe parkingi, które pozwalały uspokoić śródmieścia i sprawić więcej przestrzeni przyjaznej pieszym.

Reklama: Zarządzanie parkingiem Bydgoszcz W postaci, jak za godzinę parkowania w jednym sercu miasta płacimy …