Home / Moda / Zdrowie / Zimowa dieta, uboga w współczesne warzywa dane z czasu wiosenno-letniego

Zimowa dieta, uboga w współczesne warzywa dane z czasu wiosenno-letniego

Zimowa dieta, uboga w czyste warzywa dane z okresu wiosenno-letniego, to właściwie trudny okres dla własnego układu. W konkretniejsze miesiące chętniej sięgamy po dania mięsne i że zapominamy o zapewnieniu swemu organizmowi 5 porcji warzyw oraz produktów dziennie. Spowolniony po zimie metabolizm i niedobór witamin to problem wielu kobiet. Stąd też przednówek i przedwiośnie to tradycyjna okazja, aby zregenerować się oraz urozmaicić jadłospis. Gdy się okazuje, wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian. 

Rosnące powoli temperatury, zieleniejąca trawa za oknem i aromat nadchodzącej wiosny nastrajają do ostatniego, aby na własnych talerzach pojawiały się miksy kolorowych warzyw. Możemy dokonać sałatki również na ciepło, jak również na zimno. Do sprawy sałatek z gotowanymi czy pieczonymi warzywami idealnie poddawać będą nasze warzywa korzeniowe, takie jak: marchewka, korzeń pietruszki czy buraki. Po upieczeniu lub przygotowaniu na parze te warzywa to skarbnica witamin i własnego smaku. Świetnie godzić się będą z kaszami, także tymi poważnymi, jak gryczana czy pęczak, lecz jednocześnie kaszą jaglaną czy quinoa. Warto mieć, że warzywa najlepiej obierać dość cienko, dzięki czemu pozyskamy z nich maksimum wartości odżywczych. Bowiem powszechnie wiadomo, że dobrze składników odżywczych jest blisko pod skórką. Do sałatek na zima oddadzą się z serii sałaty, a ponadto pierwsze nowalijki i kiełki. Te nowe możemy wykonywać również na samodzielnym parapecie. Całość przyprawiona dressingiem będzie idealnym posiłkiem np. na różne śniadanie. Porcję warzyw dać może i sok pomidorowy 100% w funkcjonalnym i wygodnym kartonowym opakowaniu. Szklanka soku to norma witamin, która sprawdzi się również w przypadku osób odpowiedzialnych, kiedy również dzieci. Z kolei pasteryzowany wyciąg z buraków zalecany jest kobietom z anemią i osobom w ciąży – porcja, tj. 200 ml, pokrywa dzienne zapotrzebowanie na kwas foliowy. 

Wzorem naszych prababć do kuchni na przednówku warto zaprosić kiszonki. Te doskonałe, czyli kiszone ogórki oraz kiszona kapusta, to smaczne probiotyki wspomagające pracę swego projektu trawienia. Spożywane regularnie sprawią, że szybko wchłaniać będziemy witaminy a mikroelementy z kolejnych pokarmów. Ciekawym smakiem będą więcej kiszone oliwki lub kiszone warzywa korzeniowe np. marchew. 

Szybką, przyjemną i drogą dawką witamin, szczególnie dla pań pracujących, będą soki. Szklanka soku (200 ml) że istnieć jakąś z pięciu zalecanych porcji warzyw oraz owoców dziennie. Soki mają zbliżone wartości odżywcze do efektów i warzyw, z których zostały otrzymane. Razem z zasadami prawnymi 100% sok owocowy zawiera wyłącznie sok wyciśnięty z produktów, co świadczy, iż w jego składzie nie znajdziemy dodanego cukru. Ponadto soki nie mają żadnych sztucznych barwników, aromatów czy konserwantów. Ich barwa oraz smak pochodzą z zdrowych właściwości zysków oraz warzyw, które wykorzystano do ich powstania. Popularne opakowania soków – kartony, są estetyczną i odpowiednią formą. Zastosowana technologia bardzo szybkiej (kilkudziesięciosekundowej) pasteryzacji zakończonej chłodzeniem i rozlewem w warunkach aseptycznych gwarantuje ich trwałość przez dłuższy odcinek czasu.

About admin

Check Also

Masaż znajduje szerokie użycie w kosmetyki i kosmetologii.

REKLAMA: kurs masażu Bydgoszcz Masaż znajduje wielkie wykorzystanie w kosmetyk i kosmetologii. Różnorodność form tego …