Home / Bez kategorii / Znaczenie aktywności ruchowej dla osób w podeszłym wieku

Znaczenie aktywności ruchowej dla osób w podeszłym wieku

bieganie Rodzaje treningów zalecanych podczas pracy z kobietami starymi.
Trening siłowy – według wieloletnich doświadczeń i kontroli, spowalnia proces utraty wielkości i szybkości mięśni, także u kobiet starszych. Podawany jest także jako składowa rehabilitacji pacjentów oraz element pomagający utrzymać wysoką sprawność zdrowych osób. Natomiast w Polsce jest wcale proponowanym rodzajem treningu dla pań w podeszłym wieku, na świecie cieszy się dużą popularnością. Zauważono, że zapewnia seniorom wiele zalety. Liczne doniesienia mówią, że nawet jeden dzień treningu siłowego w tygodniu przynosi pozytywne rezultaty. Poprawia jakość chodu, usprawnia wchodzenie po schodach, niweluje trudności z utrzymaniem równowagi, podnoszeniem cięższych przedmiotów.
je trudności z utrzymaniem równowagi, podnoszeniem cięższych przedmiotów. W wypadku osób starych trzeba wziąć maksymalną uwagę. Reklamuje się przeprowadzenie badań lekarskich, obserwowanie, monitorowanie i modyfikowanie sile i sztuk ćwiczeń. Badacze podkreślają znaczenie takiej formy treningu dla zwolnienia tempa spadku energii oraz masy mięśni. Jednocześnie zaznaczają, iż nie powstrzyma on trwających wraz z wiekiem procesów utraty energii i grupy mięśniowej . Opinię tę potwierdzają rekordowe wyniki zawodników w grupach masters (skos w dal i obrót na dystansie 100m). Zestawienie z zawodnikami z młodszych kategorii, pokazuje wyraźny spadek sile i siły mięśni kończyn dolnych w tempie około 7-10% na dekadę.
Trening wytrzymałościowy – według piśmiennictwa jest promowany niezależnie z wieku. W lawinowym tempie przynosi widoczną poprawę kondycji, i u kobiet starszych. W znacznych badaniach zaobserwowano, że minimalizuje ryzyko wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych. Przede wszelkim chorób połączonych z organizmem krążenia i metabolicznych, szczególnie cukrzycy typu II. Specjaliści zauważyli, że i korzystnie wpływa na okres psychiczny trenujących. Wzrasta samoocena, ogranicza się poziom lęku, zmieniają się zdolności poznawcze. Dokonuje się, że nosi zatem ruch z poprawą perfuzji środka w sezonie wysiłku wytrzymałościowego. Intensywność wysiłku fizycznego podczas treningu wytrzymałościowego nie powinna przekroczyć progu mleczanowego, zwanego też progiem anaerobowym lub progiem przemian beztlenowych, im stanowi on szerszy tym wydolność większa. Próg tlenowy, zwany też aerobowym, jest wielkością obciążenia treningowego poniżej którego źródłem chęci do zastosowania wysiłku fizycznego są prawie wyłącznie procesy metaboliczne. Jak oferuje literatura, próg tlenowy jest wtedy, gdy obciążenie wysiłkowe ma się między 40-50% a 60% max. U osób w dojrzalszym wieku zaobserwowano znaczne zmniejszenie zarówno progu mleczanowego kiedy i max. Składa się toż ze zmniejszeniem wraz z wiekiem zdolności systemu do wysiłków długotrwałych. Orientacyjnie, maksymalna wielkość tętna w ciągu wysiłku, dla 65 letniego mężczyzny, to 162 wpadnięcia na minutę. Inną formą wykorzystywaną do oceny „ciężkości” wysiłku jest skala odczuwania ciężkości pracy według Borga. Technika taż jest niezależna, to osoba ćwicząca sama ocenia natężenie odczuwanego wysiłku. Zaobserwowano, że kilka tygodni systematycznego treningu areobowego o określonej mocy daje widoczne korzyści. Rozwija się stabilność metaboliczna mięśni, zmniejszenie skurczów serca w kłopocie o określonej mocy, podwyższenie granicy odczuwania bólu. Kolejne tygodnie ciągłej pracy wytrzymałościowej powodują poprawę progu mleczanowego, wzrost wartości mięśniowej i masy mięśni. Jak radzą autorzy, trening formy to przynajmniej 30 minut ćwiczeń o średniej intensywności. Do tego czasu można wliczyć rozgrzewkę i fazę uspokojenia jeśli mają charakter ćwiczeń wytrzymałościowych. Nie należy tu wliczać ćwiczeń siłowych, rozciągających i koordynacyjno-równoważnych. Aby trening wytrzymałościowy był aktywny, aby wywołał trwałe zmiany fizjologiczne ustroju konieczna jest prawidłowa wartość i wielkość danej pracy. Za niska intensywność wysiłku, nawet przy długim czasie bycia, nie jest zadowalającym i pewnym bodźcem.

Sponzorovaný odkaz: anabolické steroidy

About admin

Check Also

Kilka faktów na motyw chelatacji

Chelatacja zdobywa w Polsce coraz popularniejsze skupisko zwolenników. Forma ta zwykle grana istnieje w działaniu …